Eddig a városi kerékpározást nyomatta a főváros, erre most leáll a Mol Bubi

A budapesti városvezetők rátermettségét nagyszerűen példázza az, ami az „ideiglenesen” felfestett kerékpársávokkal, a bringázásra ösztönzéssel és most meg a Mol Bubi kerékpárrendszer leállításával történik. 1. Nyomatják, hogy mindenki járjon bringával. 2. Hirdetik nagy arccal a részvételiséget, aztán egyik napról a másikra kerékpársávokat festenek a Nagykörútra a lakosok, szakmai szervezetek megkérdezése nélkül. 3. A járványhelyzet második hullámának felpörgése idején – teljesen szembefordulva korábbi téziseikkel –, megszüntetik a Mol Bubi közbringarendszert. Csak gratulálni tudunk, nagyszerű ötlet: logika, következetesség nulla.

bar_1620.jpg

Az egész őrület az ad hoc módon a Nagykörútra és az Üllői útra festett kerékpársávokkal indult. Az ötlet jó lenne: ösztönözzük koronajárvány idején az embereket, hogy járjanak bringával (meg egyébként is), ne tömegközlekedéssel, az is csökkentheti a továbbfertőzés veszélyét.

A kivitelezés már jellemzően balos-liberális: a lépten-nyomon a részvételiséget, az emberek bevonását hirdető okostojások fogták az ecsetet, azt húztak pár csíkot oda, ahová gondolták. Megszüntetve a Nagykörúton autósávokat, parkolóhelyeket, ott élő, olykor autóval járó családok, idősek életét jelentősen megnehezítve. Arról nem is beszélve, hogy az éttermek, boltok, üzletek áruszállítása is jóval bonyolultabb lett.

A leggázosabb megoldás a József körúton született, ahol a kerékpársávot egyes részeken felvezették a járdára. A zebrák környékén igencsak nehézkessé, balesetveszélyessé vált a közlekedés mind bringával, mind gyalogosan. Nem számít. Megcsinálták, amit hirtelen kitaláltak. Ahelyett, hogy döntés előtt megkérdezték volna az embereket, vállalkozásokat, inkább a döntés, megvalósítás után jött az érzékenyítő propaganda. Meg az autósokat démonizáló, becsmérlő médiacunami.

Itt koronajárvány második hulláma: erre leáll a Bubi

„Téli álomra megy a MOL Bubi” – írta „vicceskedve” a BKK honlapján. A közbringarendszer megújításának előkészítő munkái miatt november végén ideiglenesen leáll a MOL Bubi rendszer, tudhatjuk meg. Ráadásul úgy, hogy akik a leállás miatt nem tudják teljesen kihasználni a már előre megvett bérletüket, azokat kompenzálják. Ez is azt mutatja, hogy ez a leállás mintha nem teljesen előre tervezett lett volna, hiszen akkor nem adtak volna már el bérleteket erre az időszakra.

Vitézy Dávid szerint bosszantóan rövidlátó az, ami most történik.

„A Bubi megérett a megújításra, nincs ebben vitánk. Két dologban azonban van:

–miért nem tudták ezt úgy intézni, hogy ne álljon le bizonytalan időre, legjobb esetben is hónapokra a rendszer működése, miközben pontosan lehetett előre látni, mikor jár le a szerződés?

–miért kell visszalépni és egy 5 évre szóló szerződésbe betonozva lecsökkenteni a kerékpárok számát (közel a felére, 2100-ról 1200-ra), illetve megakadályozni a rendszer területi bővítését a jövőre nézve egészen 2026-ig?”

–írja bejegyzésében a BKK egykori vezérigazgatója, jelenleg a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója. Véleménye szerint a Bubi tenderkiírását a BKK titokban intézi – míg sok más kérdésről, akár egy-egy belvárosi kis utca forgalmi rendjéről is folyamatosan kérdőíveken kérdezik meg a budapestieket, a Bubi leépítéséről semmilyen társadalmi egyeztetés nem történt… Szerinte még van idő november végéig, érdemes korrigálni. Amikor is kiiktatnák a Bubit.

Hát így állunk.

Nyomatják a bringázást, felfestik a sávokat mindenféle egyeztetés nélkül, most meg megszüntetik a közbringarendszert.