Mesterségesen generált dugókkal hozzák helyzetbe a bringásokat
A lakossági egyeztetések teljeskörű mellőzésével a napokban jelentette be Karácsony Gergely főpolgármester, hogy további lépéseket kívánnak tenni az autósok ellen. A Nagykörúton a sávszűkítés miatt állandósult dugókon felbuzdulva a Baross utcába is bringasáv kerül. Mint kiderült, ezt Pikó András maga kérte Karácsonytól. A polgármester tanácsadója pedig arra is rávilágított: a cél az autósok ellehetetlenítése. Mint azt egy hozzászólásban elkotyogta: mesterségesen generálják a dugókat, annak érdekében, hogy a kerékpárosoknak kedvezzenek.
Tűzzel-vassal küzd az autóstársadalom ellen Karácsony Gergely és Pikó András. A főpolgármester először a Nagykörút autós közlekedését bénította le biciklisávok kijelölésével, majd ezen felbuzdulva egyre több főútvonalon kívánja ellehetetleníteni a közlekedést. És ha mindez nem lenne elég, most kiderült, hogy bringasáv kerül a Baross utcára is. Ráadásul ezt maga Pikó András kérte Karácsonytól. „A VIII. és a X. kerületi önkormányzatok kérésére a Baross utcán 2,1 km hosszan történnek kerékpározás-barát átalakítások…. a Nagykörút és az Orczy tér között egyrészt a buszokkal közös sávok, másrészt önálló kerékpársávok fogják segíteni a kerékpározást” – írja a Fővárosi Önkormányzat restart.budapest.hu nevű oldala. Ezt megosztotta a Józsefvárosi Önkormányzat is a közösségi oldalán, ám valamiért nem sokkal később törölték...
És hogy mi állhat a bringasávok hátterében? Ezt Jakabfy Tamás volt önkormányzati képviselő, baloldali politikus, Pikó András jelenlegi tanácsadója bökte ki egy közösségi oldalon tett hozzászólásában. Szerinte: Ha kapacitást veszünk el az autósoktól, mesterségesen generálunk dugókat, akkor a tömegközlekedés, vagy a bringázás versenyelőnyét növeljük. Ezzel gyakorlatilag beismerve, hogy direkt szúrnak ki az autósokkal. Az embereknek marad a bosszúság a mindennapokban, amikor órákig ülnek a dugóban, és félóránként látnak elsuhanni maguk mellett egy biciklist, mert annyira nagy a kihasználtsága a bringasávnak a belvárosban. Csupán azt hagyják figyelmen kívül, hogy:
- ha tovább állnak a dugóban az autók, nagyobb lesz a légszennyezettség,
- a szennyezettebb levegő a kerékpárosokra is fokozottan veszélyes,
- a lekanyarodó autók jobban veszélyeztetik a kerékpárosokat,
- a párhuzamos kisutcákban a bringasávok kevésbé lennének zavarók (és nekik is biztonságosabb lenne)
Mindannyian jobban jártunk volna, ha Pikó inkább azt kéri a főpolgármestertől, hogy ne dobja suta az Orczy tér már előkészített 1 milliárdos felújítását, de úgy látszik fontosabb volt Pikónak, hogy otthonról könnyebben bringázhasson el a hivatalig, mint a józsefvárosiak jogos igénye az Orczy tér felújításáról.
Emlékezetes, Pikó a kampányban azt ígérte minden fontosabb döntésről kikéri a józsefvárosiak véleményét. Úgy látszik a „Semmit, rólunk, nélkülünk” szlogen csak addig volt fontos Pikóéknak, amíg meg nem választották, mert ebben az esetben sem kérdezte meg senki a kerületieket, hogy akarnak-e több bicikliutat úgy, hogy azok jó nagy dugókat okozzanak.
Vezető kép: Magyar Hírlap/Purger Tamás
Fotó: Pikó András-facebook oldal